2020. március 27., péntek

Magyar 03.27.

Magyar olvasás-írás 03.27.




Ismétlésként mondd el az ábécét! 
Mássalhangzóknál tapsolj, magánhangzónál koppints az asztalon!
Ugye egyik betűt sem hagytad ki? Ugye minden betű a megfelelő helyen volt? Ez nagyon fontos, hiszen az ABC betűi csak ebben a meghatározott sorrendben helyezkedhetnek el.
 
Az ABC betűinek helyes sorrendjét azért kell tudni, hogy a szavakat betűrendbe tudjuk sorolni. Ez nagyon fontos ahhoz, hogy például egy lexikonban könnyebben tudjunk eligazodni, de könyvtárakban is nagy hasznát vehetjük. Képzeljétek el, hogy a ti nevetek is ábécésorrendben van beírva a kréta naplóba, illetve az én mindent tudó füzetembe is. A betűrendbe soroláskor a kezdőbetűt kell figyelembe venni.
 
Ki vagyok én? Találd ki!

1.Velem kezdődik az ábécé.
2.Háromjegyű vagyok.
3.A hosszú magánhangzók közül én vagyok az első az ábécében.
4.Egyjegyű mássalhangzó vagyok, az egyik szomszédom a "m" betű.
5.Mássalhangzó vagyok, előttem a "k" betű áll. 
 
A kapott betűkből alkoss egy értelmes szót! Írd is le a füzetedbe! (lándzsa)
 
 
 
 
 
 

Ha kedvet kaptatok a betűrendbe soroláshoz, írjátok le családtagjaitok nevét betűrendben!
 
Mielőtt leírjuk a magyar ábécé összes betűjét, végezz ujjgyakorlatot. A dalt már ismered, csak más szöveggel. Úgy is eltáncolhatod.
 
 
 
Vedd elő a "Gyöngyikét", nyisd ki a 80. oldalon. A legszebben fogó ceruzád, és a legszebb írásod vedd elő! Emlékszel hány betűből áll az ábécé? (44) Írd meg az ábécét!
 
Tegnap a Zengő ABC című verset olvastuk. Kíváncsi vagyok, mennyire emlékszel rá. A következő kvízjátékból kiderül!
 
 
Házi feladat 
 
Az ABC gyakorlása
Kisbetűs írásfüzet 50. oldalán írd le az ábécét!
Olvass a hétvégén a kedvenc könyvedből! Jövő héten találkozunk!
Nagyon jó pihenést kívánok a hétvégére!
 
Kérlek, hogy a következő órára készítsd elő Esztergályos Jenő: Első olvasókönyvem. Legyen kéznél Csájikné Knézics Anikó: Szépen, helyesen!1. írás munkafüzet is!
 
 
Ekkora ölelést küldök nektek!
 
 
 
 
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése