2020. március 23., hétfő

Néptánc_2020.03.23.

NÉPTÁNC_2020.03.23.

Kedves Gyerekek!

Ma folytatjuk a múlt héten elkezdett izgalmas néptánc órákat.

Először mondjátok el a "Lementem a pincébe... " kezdetű mondókát!

Lementem a pincébe vajat csipegetni
Utánam jött öregapám hátba veregetni
Nád közé bújtam, nád sípot fújtam
Az én sípom így szólt: dí, dá, dú
Te vagy az a nagy szájú.

Most úgy mondjátok el, hogy tapssal is kíséritek!
A tapskíséret legyen: TAPS - PACSI - TAPS - COMB - TAPS - FÖLD

Ha jól csináltad tapssal fejezted be.

Mondd el a következő mondókát is: "Pesten jártam iskolába..." !

Pesten jártam iskolába
Térdig érő rokolyába
Öreganyám tanított
Lába közé szorított
Síkatott, ríkatott
Mint egy koszos malacot.

Ezt a mondókát is kísérd tapssal! TAPS - PACSI - TAPS - COMB - TAPS - FÖLD
Ne felejtsd el, hogy ennél a mondókánál kettőt tapsolunk!
Taps - Taps - PACSI - Taps - Taps - COMB - Taps - Taps - FÖLD (ritmus titi tá 😊 )

Ha jól csináltad, ezt a földön fejezted be. 😊



A következő feladatban simogasd meg szüleidet, testvéredet, vagy akit szeretnél a közeledben!

"A házat kiseperjük, a port letöröljük...."

Játszd el még a "Bölöm bika vas karika..." - dalt is!

Énekeld el a "Szervusz kedves barátom..." - kezdetű dalt. Tanítsd meg testvérednek, szüleidnek akinek szeretnéd a hozzákapcsolódó táncot is!

Mai utolsó feladatként a tanult tánclépéseket táncold, a már ismert zenére!


Remélem jól érezted magad!
Egészségedre a táncot és a játékot! 😊 Éva néni és Györgyi néni


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése