2020. május 20., szerda

Etika 05.13-20.

Kedves Gyerekek!


A mai óránk témája: Iskolás vagyok

Igen, nagyon ügyesen felfedeztétek, a múlt héten is ez volt a témánk. Sajnos többen még nem nézték meg ezt az órát, ezért tettem fel újból. Több kisgyerektől még várom a rajzokat is az elképzelt iskoládról.



Hallgasd meg a dalt! 

Demjén Ferenc: Iskolatáska


Miről szólt a dal?
Vajon miért nem akart Peti iskolába menni?

Hallgasd meg a történetet!
Janikovszky Éva: Már iskolás vagyok-részlet


Mit szeret Dani az iskolában, és mit nem? Miért?
Emlékszel? 
Sokat olvastam nektek én is ebből a könyvből.

Te miért szeretsz iskolába járni? 
Mikor nem érzed ott jól magad? 
Szerinted miért kell a gyerekeknek iskolába járniuk?

Az életünkben körülvesznek minket a szabályok. Sokról hallasz az iskolában. 
Egészítsd ki szóban az alábbi szabályokat úgy, hogy a te iskoládra igazak legyenek! 
Milyen szabályt említenél még?


Reggel_____________órakor kezdődik a tanítás.

A tízórait ____________esszük meg.
A folyosón veszélyes _______________!
A kabátunkat a ______________akasztjuk.
Óra közben nem lehet_______________!
A szünetekben lehet_________________.

Vajon miért vannak szabályok az iskolában?
Melyiket tartod jónak, hasznosnak, melyik nem tetszik?
Mi történik, ha nem tartjuk be a szabályt?



Házi feladat: Rajzold le, hogy szerinted milyen a jó iskola? Hogy néz ki?  Írd rá, milyen szabályok vannak ott!

Az elkészült munkát a mamuzsitsa@gmail.com email címre várom.

Anna néni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése