2020. május 27., szerda

Etika 05.27.

Kedves Gyerekek!


Elérkeztünk az utolsó témánkhoz. Egy nagyon érzékeny témáról fogunk ma beszélgetni, melynek címe: Mások, máshol.

Figyelmesen hallgasd végig Halász Judit zeneszámát.




Nem vagyunk egyformák, sok dologban hasonlítunk és sokban különbözünk. 

Figyeld meg az alábbi képeket. 

Beszélgessetek arról, ki mennyire szereti ezeket a tevékenységeket! 
Találtatok-e hasonlóságot?
Milyen különbségeket fedeztetek fel?


A gyerekek élete is sok dologban különbözhet.

Kérd meg szüleid, hogy olvassák fel neked a következő leveleket, melyeket gyerekek írtak.


1.levél
Kedves Barátom!

Egy kis faluban élek anyukával és apukával. Anyuka és apuka nem az igazi szüleim, hanem nevelőszülők. Az igazi apukámat nem ismerem, anyukám beteg, és mindig kórházban van. Őt néha meglátogatom. Anyukám nem tud gondoskodni rólam, sokáig gyermekotthonban laktam. Tavaly kerültem ide, nevelőszüleimhez. Itt jól érzem magam, igazi lakásunk van. Korábban nem is tudtam, hogy két testvérem van, nemrég ők is ideköltöztek. Anyukáéknak van két felnőtt gyereke, akik nem velünk laknak, de hétvégén meglátogatnak minket. Az iskolában jól tanulok, de nem szívesen barátkozom másokkal. Nagyon szeretem az állatokat. Igazából velük szeretek lenni, felnőtt koromban is velük akarok foglalkozni. Különösen a lovak érdekelnek. Még sosem ültem lovon. Nagyon szeretnék megsimogatni egy pónit. Van egy cicám, én etetem és játszom vele. Remélem, itt maradhatok a nevelőszüleimnél, együtt a testvéreimmel. Sanyi


2. levél
Kedves Barátom!

Egy lakótelepi ház nyolcadik emeletén élek családommal. A lakásunk elég kicsi, két szobánk van. Itt lakom szüleimmel, három testvéremmel, és velünk lakik a nagymamám is. Apukám dolgozik, sokszor éjjel is. Anyukám nem tud dolgozni, mert nagyon fáj a lába. A nagymamám segít főzni, mi gyerekek is sokszor megyünk a boltba, takarítunk, mosogatunk. Én vagyok a legidősebb, én megyek minden nap a húgomért az oviba, és iskola előtt el is viszem oda, és én kísérem az öcsémet is az iskolába. Szeretek az iskolában lenni, mert van néhány érdekes szakkör, de sajnos úszni és kosárlabdára nem tudok járni, mert azért fizetni kell. Tavaly nem tudtam elmenni az osztálykirándulásra sem. Elég jól tanulok, csak az informatika nem megy könnyen, mert nincs itthon számítógépünk. Szeretem a nyarat, mert meleg és sokáig világos van, sokáig lenn vagyunk a játszótéren. Télen már előfordult, hogy kikapcsolták a villanyt egy időre, mert nem tudtuk kifizetni a villanyszámlát. Akkor tévét sem tudtunk nézni. De ilyenkor társasjátékozunk az öcsémmel. Nagyon szeretnék eljutni egyszer a budapesti Állatkertbe. Még sosem jártam a fővárosban. Ha nagy leszek, elviszem a testvéreimet is. Ági

Hogyan élnek ezek a gyerekek? 
Mit találsz érdekesnek vagy furcsának a mindennapjaikban?
 Mit kérdeznél tőlük?


A következő képekről beszélgessetek szüleitekkel.
Vajon hol élnek ezek a gyerekek?
Miben hasonlíthat az életük a tiédre, és miben különbözhet?
Mire lehet szükségük?


Milyen ajándékot küldenél ezeknek a gyerekeknek?
Rajzold le! Kérlek, küldd is el nekem a mamuzsitsa@gmail.com címre.

Ügyesen dolgoztál, jutalmul nézd meg Zümi meséjét.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése