Kedves Gyerekek!
Kezdjünk máris a szokásos bemelegítéssel!
A mai órán egy újabb számot látogatunk meg a nagy birodalomban. Találd ki, melyikre gondoltam!
Ez a szám kétjegyű, számjegyeinek összege 8, páratlan, a kisebb számszomszédja a 15.
Ügyesen gondolkodtál. Igen, ez a szám a 17!
Nyisd ki a tankönyved a 78.oldalon!
Miből meny-nyit látsz a képen?
-Hány gyerek van összesen?
-Ebből hány fiú és hány lány?
-Hány labdát látsz? Hány piros? Hány kék?
-Hány lapát van?
-Hányan homokoznak?
-Hányan mászókáznak?
-Hány homokozó forma van?
Jelöld a Tk. 78. o. 1. feladatban ...
a 17 helyét,
a páros és páratlan számokat,
a 17 számszomszédait!
A 2-es feladatban színezz a felső kép alapján, és írd alá a számot!
Nyisd ki a füzeted!
Gondolkodj el rajta, hogy mit tudsz a tizenhétről! Milyen tulajdonságai vannak? Fogalmazz meg egyet-kettőt!
Írd le a füzetedbe!
kétjegyű
arab számmal: 17
római számmal így írjuk: XVII
páratlan számszomszédai: 15 és 19
páros számszomszédai: 16 és 18
1 tízes és 7 egyes = 10 + 7
szám-je-gye-i-nek összege: 8
Írd le a füzetedbe!
Amit tudnod kell a 17-ről:
páratlan
kétjegyű
arab számmal: 17
római számmal így írjuk: XVII
páratlan számszomszédai: 15 és 19
páros számszomszédai: 16 és 18
1 tízes és 7 egyes = 10 + 7
szám-je-gye-i-nek összege: 8
Díszítősorként írj egy sort 17-es és egy sort római XVII-es számokkal.
Továbbra is a füzetedben dolgozz!
Rajzolj, számolj!
A munkafüzetben folytasd a munkád az 52.oldalon!
Ma is nagyon ügyesen dolgoztál! Délután találkozunk!
Jutalmul játssz egyet!
Anna néni
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése