2020. május 7., csütörtök

Matematika 05.07.

Kedves Gyerekek!



Kezdjünk máris a szokásos bemelegítéssel!






A mai órán egy újabb számot látogatunk meg a nagy birodalomban. Találd ki, melyikre gondoltam
Ez a szám kétjegyű, számjegyeinek összege 8, páratlan, a kisebb számszomszédja a 15.


Ügyesen gondolkodtál. Igen, ez a szám a 17!


Nyisd ki a tankönyved a 78.oldalon!


Miből meny-nyit látsz a képen?



-Hány gyerek van összesen?
-Ebből hány fiú és hány lány?
-Hány labdát látsz? Hány piros? Hány kék?
-Hány lapát van?
-Hányan homokoznak?
-Hányan mászókáznak?
-Hány homokozó forma van?


Jelöld a Tk. 78. o. 1. feladatban ...
a 17 helyét,
a páros és páratlan számokat,
a 17 számszomszédait!
A 2-es feladatban színezz a felső kép alapján, és írd alá a számot!

Nyisd ki a füzeted!

Gondolkodj el rajta, hogy mit tudsz a tizenhétről! Milyen tulajdonságai vannak? Fogalmazz meg egyet-kettőt!
Írd le a füzetedbe!

Amit tudnod kell a 17-ről:

 

páratlan
kétjegyű
arab számmal: 17
római számmal így írjuk: XVII
páratlan számszomszédai: 15 és 19
páros számszomszédai: 16 és 18
1 tízes és 7 egyes = 10 + 7
szám-je-gye-i-nek összege: 8

Díszítősorként írj egy sort 17-es és egy sort római XVII-es számokkal.

Továbbra is a füzetedben dolgozz!
Rajzolj, számolj!



A munkafüzetben folytasd a munkád az 52.oldalon!


Ma is nagyon ügyesen dolgoztál! Délután találkozunk!
Jutalmul játssz egyet!
Anna néni


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése